TravelDiary

Lago di Garda

12. 2. 2017

Den #1 – cesta
Letos, už po šesté, jako každý rok, plus mínus ve stejnou dobu  vyrážíme za větrem, krásnou přírodou, výbornou kuchyní a super prostředím na jezero Lago di Garda. Poučeni z předchozích let jsme se chtěli vyhnout pátečním zácpám a vyrazit už ve čtvrtek na noc.  Ale jak je to už v mém zaměstnání skoro tradicí, musí se před odjezdem na dovolenou všechno vyhrotit a vytočit na maximální otáčky, aby dovolená člověku připadala spíš za trest než za odměnu. Protože jsme chtěli
vyrazit v dovolenkovém stylu, odložili jsme tedy odjezd raději až na pátek. Druhý den ráno s taškou plnou sladkostí, iPhonem plným hudby a s dobrou náladou jsme se vydali na 7,5 hodinovou cestu směr dovolená. Dopravní špička (nejen ta u Mnichova) se nám předvedla v celé své kráse, ale my dovolenkáři jsme se nedali vytočit.

GARDA_18

(přistávací plochu paraglaidistů rádi sledujeme především z postelea škodolibě čekáme na pády do vody)

Při projíždění horskými serpentýnami směrem dolů k jezeru nás přivítala typická vůně vody a olivovníku, kterou tak milujeme. Abychom začali naše prázdniny s plnou parádou, tak jsem se před příjezdem k Toninimu zastavili ještě na pár minut v Torbole v bufíku na rohu, kde jsme si dali pizzu a nechali na sebe působit atmosféru města. Po příjezdu do kempu jsme zaparkovali na našem oblíbeném místě až vzadu u zdi, která je porostlá jasmínem a hlavně k večeru nádherně voní.
Po náročném dni jsme rovnou zalezli do peřin a z otevřených zadních dveříu tranďáka pozorovali jezero…

GARDA_8

Den #2 – Malcesine
Ráno nás probudily nesmělé parsky slunce, ale bohužel žádný raňák nedorazil. Naštěstí šlo o první  (odpočinkový) den, tak to ani Prince až tak moc nemrzelo. Provedli jsme check-in, který jsme večer už nestili a rozhodli se zajít na snídani do Malcesine.

GARDA_13 Malcesine je historické městečko s hradem, přístavem, uličkami plnými restaurací a obchodů, kde je zákaz nošení plavek. My jsme nejprve zavítali do naší oblíbené patisserie na snídani. Tato cukrárno-pekárna má nejenom dobré pečivo, ale hlavně celou řadu mini dortíčků a zákusků, na které sem rádi chodíme. Po dávce cukru jsme se šli projít městem a zjistit, co se za ten rok změnilo.

GARDA_11Nedošli jsme daleko a narazili na místní trhy na náměstí. Hned jsme podlehli jejich kouzlu a strávili tu nějakou dobu okukováním. Trhovci nabízeli čerstvé ovoce a zeleninu, široký výběr sýrů a uzenin, italské látky s typickými vzory a taky tu byly stánky s různými podivuhodnostmi (např. reprák ve tvaru blikajícího skateboardu). Hlavní hvězdou trhů byli prodejci typické italské módy – kožené bundy, tisíce pásků a kabelek, spodní prádlo všech barev a materiálů, šátky atd.
GARDA_10
Mezitím vším korzovali
němečtí turisté lačnící po výborné koupi. Ve své podstatě nakonec byli všichni
spokojeni. Trhovci udali své zboží, turisté měli svůj výhodný nákup a my dva vesele
strávené dopoledne. Zbytek dne probíhal už v klasickém dovolenkovém stylu –
slunce, voda, relax a hlavně a především spousta smíchu:)